اخبار صرافی ها

نشست مشترک صرافی‌ها و بانک مرکزی: گامی برای ساماندهی بازار ارز؟

نشست هم اندیشی صرافی ها و بانک مرکزی با هدف ساماندهی بازار ارز در شرایط تحریم

در راستای ساماندهی بازار ارز و ارتقای نقش صرافی های مجاز در نظام ارزی کشور، روز یکشنبه 15 مرداد ماه 1402، نشست هم اندیشی نمایندگان صرافی های سراسر کشور با حضور معاون ارزی بانک مرکزی برگزار خواهد شد. در این نشست که با حضور مدیران 50 صرافی از سراسر کشور برگزار می شود، طرفین در خصوص تعاملات فنی و تخصصی، چالش ها و فرصت های بازار ارز و راهکارهای ارتقای نقش صرافی های مجاز در نظام ارزی کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

بانک مرکزی در شرایط تحریم های ظالمانه، نقش صرافی های مجاز و قانونمند را در انجام امور ارزی کشور حائز اهمیت دانسته و با حمایت از این دسته از صرافی ها، در آینده نزدیک با پیاده سازی سیستم رتبه بندی، امتیازاتی را برای این گروه از شرکت ها در نظر خواهد گرفت.

در حال حاضر 394 صرافی دارای مجوز معتبر در کشور فعال بوده و خدمات ارزی به مردم ارائه می کنند. بانک مرکزی بر اساس قانون، وظیفه رصد و نظارت دقیق تر بر عملکرد صرافی ها را بر عهده دارد و مقابله با اقدامات غیرمجاز و خلاف قانون در بازار ارز جزو راهبردهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به شمار می رود.

انتظار می رود در این نشست راهکارهای عملی و موثری برای ساماندهی بازار ارز، شفاف سازی معاملات ارزی، ارتقای نقش صرافی های مجاز و مقابله با فعالیت های غیرمجاز در این حوزه ارائه شود.

با توجه به اهمیت موضوع بازار ارز و نقش صرافی ها در این حوزه، این نشست می تواند گامی مهم در جهت ساماندهی و ثبات بازار ارز در شرایط تحریم به شمار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا