اخبار اتریوم

اتریوم در آستانه فروپاشی! گری‌اسکیل پا پس کشید!

بازار اتریوم در شوک فرو رفته است! پس از انتشار خبر عقب‌نشینی ناگهانی شرکت گری‌اسکیل از درخواست ETF آتی اتریوم، معامله‌گران به سمت پوزیشن‌های شورت روی آورده‌اند و این موضوع فشار زیادی بر قیمت این ارز دیجیتال وارد کرده است.

اتریوم در حال حاضر نزدیک به سطح حمایتی کلیدی ۳۰۲۵ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۲ درصد افت داشته است. این افت قیمت در حالی رخ داده که تمایل معامله‌گران به سمت پوزیشن‌های شورت بیشتر است. به طوری که در صورت افزایش ۳ درصدی قیمت، ۳۴۵ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت لیکویید خواهد شد. این در حالی است که کاهش ۳ درصدی قیمت اتریوم، تنها ۲۳۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گری‌اسکیل در تاریخ ۷ می و تنها سه هفته قبل از تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، تصمیم گرفت درخواست خود برای راه‌اندازی ETF آتی اتریوم را لغو کند. این اقدام ناگهانی گری‌اسکیل ابهامات زیادی را در مورد آینده اتریوم ایجاد کرده است.

علاوه بر این، تردیدهایی هم در مورد طبقه‌بندی اتریوم به عنوان اوراق بهادار و سرنوشت نامعلوم ETFهای اسپات این ارز دیجیتال در اواخر این ماه وجود دارد. اگرچه در اوایل سال جاری، خوش‌بینی‌های زیادی در مورد تایید احتمالی ETFهای اسپات اتریوم وجود داشت، اما با نزدیک شدن به تاریخ ۲۳ می، تردیدهای بیشتری نسبت به تایید این محصولات مطرح شده است.

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط پلتفرم پلی مارکت (Polymarket)، ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که درخواست‌ها برای راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم رد خواهند شد. این موضوع می‌تواند ضربه دیگری به قیمت اتریوم وارد کند.

در کنار این مسائل، نگرانی‌های دیگری نیز در مورد استفاده کلی از اتریوم و عدم وجود علاقه از سوی دارندگان کوتاه‌مدت (STH)، به دلیل کم بودن میزان نوسانات، وجود دارد. Checkmatey، تحلیلگر بازار در این خصوص می‌گوید:

“اتریوم در حال حاضر به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش عمل می‌کند، اما برای جذب سرمایه‌های خرده‌فروشی به نوسانات بیشتری نیاز دارد.”

در میان این نگرانی‌ها، پلتفرم ردیابی Whale Alert هم گزارش می‌دهد که نهنگ‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، ‌۱۵۱۵۹۳ اتر را جابه‌جا کرده‌اند. گزارش‌هایی هم مبنی بر انتقال ۱۷۰۰ اتر به کوین‌بیس منتشر شده است. این جابه‌جایی‌ها می‌تواند نشان‌دهنده اقدام نهنگ‌ها برای فروش اتریوم باشد.

با توجه به تمام این عوامل، آینده اتریوم در کوتاه‌مدت بسیار نامشخص به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا