اخبار قانون گذاری

اظهارات رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی آمریکا

جی. کریستین جیانکارلو، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ایالات متحده، خواستار حفظ حریم خصوصی و مقاومت در برابر سانسور در ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCها) و استیبل کوین‌ها شد. او این اظهارات را در کنفرانسی در مورد آینده پول در 10 مه 2024 بیان کرد.

جیانکارلو که در حال حاضر ریاست پروژه دلار دیجیتال را بر عهده دارد، گفت: “کشورهای آزاد باید برای اطمینان از اینکه CBDCها و استیبل کوین‌ها ارزش‌های آزادی‌های اقتصادی و مالی را منعکس می‌کنند، با یکدیگر همکاری کنند.”

وی در ادامه افزود: این بدان معناست که این ابزارهای پرداخت جدید باید به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارند و در برابر سانسور مقاوم باشند.”

جیانکارلو همچنین از رویکرد دولت آمریکا در قبال نظارت بر ارزهای دیجیتال انتقاد کرد و گفت: “متاسفانه، رهبری ایالات متحده در این زمینه تاکنون ناموفق بوده است.

وی ادامه داد: رویکرد ما در قبال نظارت بر ارزهای دیجیتال با استقبال روبه‌رو نشده و حتی شاهد ایجاد دشمنی‌هایی با رویکرد آمریکا در سراسر جهان بوده‌ایم.

اظهارات جیانکارلو در حالی مطرح می‌شود که بحث‌ها پیرامون CBDCها و استیبل کوین‌ها در سراسر جهان شدت گرفته است. برخی کشورها در حال توسعه CBDCهای خود هستند، در حالی که برخی دیگر هنوز در حال بررسی مزایا و معایب این ابزارهای جدید پرداخت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا