اخبار صرافی ها

دولت آمریکا ناظر مستقل برای نظارت بر صرافی بایننس منصوب کرد.

در اقدامی که به عنوان گامی مهم در جهت افزایش نظارت بر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان تلقی می‌شود، دولت آمریکا شرکت مشاوره بین‌المللی فورنسیک ریسک الاینس (FRA) را به عنوان ناظر مستقل بر صرافی بایننس منصوب کرد. FRA وظیفه دارد طی سه سال آینده بر پایبندی بایننس به الزامات قانونی نظارت کند.

این انتصاب بخشی از توافق تسلیم مجرمانه بایننس در نوامبر 2023 است که طی آن، این صرافی به اتهام پول‌شویی و سایر موارد محکوم و به پرداخت جریمه 4.3 میلیارد دلاری تحمیل شد. طبق این توافق، بایننس موظف به انجام اقداماتی برای ارتقای انطباق خود با قوانین و مقررات ضد پول‌شویی و تامین مالی تروریسم (AML/CFT) شده است.

انتخاب FRA به عنوان ناظر مستقل بایننس، نظارت دقیق و مستقل بر تعهدات این صرافی را تضمین می‌کند. FRA سابقه‌ای قوی در ارائه خدمات مشاوره AML/CFT به موسسات مالی دارد و به عنوان یک ناظر بی طرف عمل خواهد کرد.

مسئولیت‌های ناظر مستقل

نظارت بر اجرای برنامه انطباق بایننس با AML/CFT
ارزیابی ریسک‌های AML/CFT بایننس
انجام تست‌های انطباق دوره‌ای
گزارش یافته‌ها به مقامات دولتی مربوطه

انتظار می‌رود انتصاب ناظر مستقل FRA به نفع ذینفعان مختلف، از جمله کاربران بایننس، مقامات دولتی و صنعت ارز دیجیتال به طور کلی باشد. این اقدام می‌تواند به افزایش شفافیت و اطمینان در مورد تعهد بایننس به انطباق با قوانین و مقررات کمک کند و به نوبه خود، به نفع رشد و توسعه پایدار بازار ارز دیجیتال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا