اخبار بیت کوین

کاهش موقت هش ریت بیت کوین پس از هاوینگ، و پیش‌بینی افزایش در آینده

شبکه بیت کوین شاهد کاهش هش ریت پس از رویداد هاوینگ چهارم بود. این امر به دلیل خاموش شدن دستگاه‌های استخراج بیت کوین توسط ماینرها به دلیل عدم سودآوری آنها رخ داد.

هش ریت در تاریخ ۱۰ مه به ۵۷۵ اگزاهش در ثانیه رسید که پایین‌ترین سطح در بیش از دو ماه گذشته بود. با این حال، از آن زمان کمی افزایش یافته و به ۵۸۶ اگزاهش در ثانیه رسیده است.

کاهش هش ریت پس از هاوینگ یک پدیده طبیعی است. زیرا پاداش استخراج بلاک به نصف کاهش می‌یابد و این امر می‌تواند برخی از ماینرها را به خاموش کردن دستگاه‌های قدیمی‌تر و غیرسودآور خود سوق دهد.

با این حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هش ریت در سال آینده افزایش خواهد یافت. گزارش اخیر کوین‌شرز نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تعداد ماینرها در ماه‌های آینده افزایش یابد، زیرا شرکت‌های جدید با دستگاه‌های جدیدتر و کارآمدتر وارد این عرصه می‌شوند.

علاوه بر این، افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند انگیزه ماینرها را برای فعال نگه داشتن دستگاه‌های خود و حتی اضافه کردن دستگاه‌های جدید نیز افزایش دهد.

در نهایت، کاهش موقت هش ریت تاثیر قابل توجهی بر امنیت شبکه بیت کوین نداشته است. شبکه همچنان به طور ایمن و کارآمد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نکات کلیدی

  • هش ریت بیت کوین پس از هاوینگ چهارم به دلیل خاموش شدن دستگاه‌های استخراج غیرسودآور توسط ماینرها کاهش یافت.
  • این کاهش موقتی است و انتظار می‌رود هش ریت در سال آینده با ورود ماینرهای جدید و افزایش قیمت بیت کوین افزایش یابد.
  • کاهش هش ریت تاثیری بر امنیت شبکه بیت کوین نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا