اخبار بیت کوین

امروز روز جهانی پیتزای بیت کوین است

امروز، 22 مه، به عنوان “روز جهانی پیتزای بیت کوین” جشن گرفته می‌شود و یادآور اولین تراکنش ثبت‌شده با استفاده از بیت کوین در 14 سال پیش است. در این روز تاریخی، لازلو هانیکز، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار در فلوریدا، 10,000 بیت کوین را با دو پیتزا از رستوران پاپا جان معامله کرد.

در آن زمان، هر بیت کوین تنها 0.0041 دلار ارزش داشت و این خرید 41 دلار هزینه داشت. با این حال، با افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین، ارزش آن دو پیتزا به طور باورنکردنی افزایش یافته است. امروز، با قیمت تقریبی 70,000 دلار برای هر بیت کوین، آن دو پیتزا اکنون ارزشی معادل 700 میلیون دلار دارند.

این معامله نقطه عطفی در تاریخ بیت کوین بود، زیرا اولین بار بود که این ارز دیجیتال برای خرید کالای فیزیکی استفاده می‌شد. این رویداد به طور گسترده ای مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و به افزایش آگاهی از بیت کوین و پتانسیل آن به عنوان یک ابزار پرداخت کمک کرد.

از آن زمان، بیت کوین شاهد نوسانات قیمتی قابل توجهی بوده و از یک کنجکاوی ناشناخته به یکی از ارزشمندترین دارایی های جهان تبدیل شده است. علیرغم چالش ها و انتقادها، بیت کوین همچنان به تکامل خود ادامه می دهد و جایگاه خود را به عنوان یک نوآوری پیشگام در دنیای مالی تثبیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا