اخبار بیت کوین

وایت‌پیپر بیت‌کوین به وب‌سایت Bitcoin‌.‌org بازگشت

پس از آنکه کریگ رایت در اثبات ادعای خود مبنی بر اینکه ساتوشی ناکاموتو، خالق گمنام بیت‌کوین است، ناکام ماند، وایت‌پیپر بیت‌کوین دوباره در وب‌سایت Bitcoin‌.‌org بارگذاری شد.

وب‌سایت Bitcoin‌.‌org پیش از این به دلیل محدودیت‌های قانونی مجبور به حذف وایت‌پیپر برای کاربران بریتانیایی شده بود. در سال ۲۰۲۱، رایت در یک دعوی حقوقی، گروهی که این وب‌سایت را اداره می‌کردند به دلیل نقض حق نشر محکوم کرد و آنها را ملزم به حذف فایل پی‌دی‌اف وایت‌پیپر نمود.

با این حال، با رد قاطع ادعای رایت مبنی بر اینکه ساتوشی ناکاموتو است، ادعای او مبنی بر مالکیت حق نشر وایت‌پیپر نیز بی‌اعتبار شد. در نتیجه، وب‌سایت Bitcoin‌.‌org توانست وایت‌پیپر را دوباره برای همه کاربران در سراسر جهان منتشر کند.

این اتفاق پیروزی مهمی برای جامعه بیت‌کوین به شمار می‌رود، زیرا وایت‌پیپر به عنوان یک سند بنیادی و منبع ارزشمند اطلاعات برای درک این فناوری نوظهور شناخته می‌شود. بازگشت وایت‌پیپر به وب‌سایت Bitcoin‌.‌org دسترسی آزادانه به این سند را برای همه فراهم می‌کند و به ترویج آموزش و درک بیت‌کوین کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که کریگ رایت همچنان ادعای خود مبنی بر اینکه ساتوشی ناکاموتو است را حفظ کرده و قصد دارد به اقدامات قانونی خود ادامه دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که با توجه به شواهد قاطعی که علیه او وجود دارد، ادعای رایت از نظر قانونی مبنای ضعیفی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا