اخبار بلاک چین

اولین معامله کشاورزی در بلاک‌چین سولانا توسط اگری‌دکس انجام شد

اگری‌دکس، پلتفرم نوآورانه‌ای مبتنی بر بلاک چین سولانا است که با هدف توکن‌سازی محصولات کشاورزی و انقلاب در بازار جهانی کشاورزی طراحی شده است. این پلتفرم اخیراً اولین معامله کشاورزی خود را با موفقیت بر روی بلاک چین سولانا انجام داده است.

در این معامله تاریخی، بیش از 200 بطری روغن زیتون و چندین جعبه آبمیوه از مزارع و تاکستان‌های آفریقای جنوبی به لندن ارسال شد. نکته قابل توجه این معامله، تسویه فوری آن توسط اگری‌دکس بود. در حالی که در سیستم‌های سنتی، تسویه معاملات ممکن است چند روز طول بکشد، اگری‌دکس این فرآیند را به چند ثانیه کاهش داده است. همچنین، کارمزدهای معاملاتی در اگری‌دکس بسیار پایین‌تر از سیستم‌های سنتی است و تنها 0.15 درصد از هر طرف معامله کسر می‌شود.

آدریان وندرسپوی، مالک و مدیرعامل تاکستان‌های اولدنبورگ، از سرعت و سهولت انجام معامله در اگری‌دکس ابراز رضایت کرده است. وی اظهار داشت که وجه حاصل از فروش محصولات، در عرض چند ثانیه به حساب اگری‌دکس آن‌ها واریز شده است.

هنری داکورث، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل اگری‌دکس، معتقد است که با انتقال حتی 1 درصد از تجارت جهانی کشاورزی به بلاک چین، می‌توان میلیاردها دلار صرفه‌جویی کرد و زندگی میلیون‌ها نفر را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا